Joe! Ben ik weer even hoor, op mโn bezemsteel ๐ง๐ผโโ๏ธ๐งน๐ #ikwildevloeraanvegenmetalleonnozeleregels
De frustratie die ik gister in de stories met jullie deelde, is er helaas heel geregeld. Het blijft mij ontstellen dat in de 17 jaar dat ik dit werk inmiddels mag doen, dit de grootste energielek voor gezinnen blijft: de strijd die ouders moeten leveren voor een mensenrecht als
- inclusie en
- zorg รผberhaupt
Wanneer ik niet met de kids en gezinnen werk, doe ik veul werk aan de โachterkantโ, oa contact met ouders, met gemeenten, met scholen om zorg en inclusie voor elkaar te boksen. Met liefde blijven we de gezinnen bij staan maar helaas lukt het ons ook lang niet altijd om een beschikking en/of inclusie voor elkaar te krijgen, maar we blijven er zeker voor strijden! ๐ช๐ป
Een kleine greep uit de diverse gesprekken van de afgelopen week
- een ambulant begeleider vanuit het samenwerkingsverband die voor het eerst in een overleg aanschuift, het kind niet kent, ouders niet vraagt naar hun verwachtingen en wensen, moeder geregeld onderbreekt in haar verhaal en kleinerend en generaliserend overkomt met termen als โdie Downersโ (we hebben het hier over mensen die Downsyndroom HEBBEN, niet over mensen die Downsyndroom ZIJN) en โwe gaan dit best zo doen want โzeโ zijn allemaal nogal snel overprikkeldโ (bullshit: sommigen wel, sommigen niet). #stigmatisering
- Een gemeente die van zins is voor een net 6 jarige met downsyndroom de indicatie voor de zorg aan huis niet te verlengen, want: โde jeugdwet in onze gemeente mag maximaal 18 maanden worden afgegeven.โ #burgersindekougezet
- Een jeugdprofessional die het niet eens is met de door ons opgestelde doelen, want en ik citeer: โdit kind heeft een iq van 55, wat mag je daar van verwachtenโฆโ Je kunt je voorstellen: ik ontvlamde! #respectloos #geenkennisvaniqtesten
Uiteindelijk heeft het vooral te maken met ๐
ก๐
๐
ข๐
๐
๐
๐
ฃ. Respect voor de rechten van de mens, respect voor deze kinderen en hun gezinnen.
Wanneer gaan wij als jeugdprofessionals nu ALLEMAAL eens NAAST deze kinderen en gezinnen staan?
๐๐จ๐๐๐๐ ๐ฃ๐ ๐๐๐ #๐๐๐๐ฅ๐คโ๐ฆ๐ก๐ก! Jaren hebben we vooral ondersteuning aangeboden in (meestal langdurige) trajecten en tussendoor was ik heel geregeld aan het bellen/appen/faxen/postduiven aan het rondsturen aan ouders, leerkrachten, begeleiders om hen gewoon weer even op weg te helpen. Zonder dat er een heel vervolgtraject van kwam. En dat was prima, fijn en helpend, dus dat gaan we vaker doen! ๐พ๐๐๐๐๐ฏ๐๐๐- ๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐ Wat? Een half uur ons Huppehoofd ter beschikking, volledig en alleen voor jou! Waarom? Speciaal om jouw vragen te bespreken. Dat kan een vraag zijn over - #medierendleren en opvoeden: oa wederkerig contact maken vanuit positieve ontwikkelingspsychologie - Een van de downsyndroomspecifieke methoden als #earlyintervention, #leespraat of #Rekenlijn - #Inclusiefonderwijs oa de zoektocht naar een school voor je kind, hoe je als leerkracht een kind met #downsyndroom in je klas kunt omarmen. - En alles waar je een hulpvraag over kunt hebben mbt downsyndroom. Wanneer? Ik heb nog plaats voor twee mensen op ๐๐จ๐ง๐๐๐ซ๐๐๐ ๐๐ ๐๐๐๐ซ๐ฎ๐๐ซ๐ข ๐จ๐ฆ ๐๐:๐๐ ๐ฎ๐ฎ๐ซ ๐๐ง ๐จ๐ฆ ๐๐:๐๐ ๐ฎ๐ฎ๐ซ Kosten: โฌ50,00 Aanmelden middels een Whatsappje naar: 0614431776
Wat een fijne ontdekbak voor deze dagen! #sensomotorischeontwikkeling #carnaval #huppeteam #huppeteejijdoetmee
Samen lerenโฆ #groeiendoejesamen #huppeteam #huppeteejulliedoenmee #zelfstandigworden #leespraat #communicatievevaardigheden #medierendleren #downsyndroom
Zeg maar โHuppetee!โ dan krijg je er TWEE ๐ฅณ๐ Op แดกแดแดษดsแด แดษข 26 แดแดสษชส (แดแดษชแด แดแดแดษดแดษชแด) hebben we twee activiteiten ingepland: 1. Ochtend 9:00 -12:00 uur : ๐ ท๐๐ ฟ๐ ฟ๐ ด๐๐ ท๐ ด๐ ด, ๐๐ ฟ๐ ด๐ ด๐ ป ๐ น๐ ด ๐ ผ๐ ด๐ ด? Dit Theekransje is speciaal voor ouders รฉn hun kinderen t/m ongeveer 6 jaar. Naast het delen van wensen, zorgen, ervaringen, dromen rondom downsyndroom met elkaar, gaan we aan de slag met methoden die specifiek voor (jonge) kinderen met downsyndroom zijn ontwikkeld: het early interventionprogramma โKleine stapjesโ en de holistische communicatiemethode โLeespraatโ. Tanja en Marinda hebben meer dan tien jaar ervaring met deze methoden en zijn beiden door Hedianne Bosch opgeleid Leespraatbegeleider, Marinda is daarnaast Leespraatconsulente. Spelenderwijs leer je de ontwikkeling van je kind nog beter te stimuleren. Incl lunch. 2. Middag 13:00 - 16:00 uur: ๐ ด๐๐ ฟ๐ ด๐ ณ๐ ธ๐๐ ธ๐ ด ๐๐ ธ๐ น! ๐ ท๐ พ๐ ต ๐ ฟ๐ พ๐ ฟ Terwijl er vorig weekend een kleine stormloop gaande was op de ExpeditieWij voor de 13plussers (kookworkshop op 11 maart, nog maar 2 plekjes over!), ontvingen we ook vaak de vraag: โja, maar de 6-12 jarigen dan?โ Natuurlijk hebben we ook voor hen een gave activiteit en wel in de meivakantie! We gaan ontdekken, leren en spelen bij Hof Pop! Een prachtige speelboerderij in Grijpskerke (Zeeland) waar we binnen en bij mooi weerbuiten kunnen spelen tussen en met de andere bezoekers. Voorbeelden van doelen waar we aan werken: - omgaan met een vrije situatie - Samen afspraken maken over waar te spelen en deze nakomen. - Zorgdragen voor je eigen spullen - Communicatieve vaardigheden vergroten: bijv Leren vragen wanneer jij met dat speelgoed mag spelen. - Wachten op je beurt - Voor jezelf opkomen - Vriendschappen aangaan - Weerbaarheid vergroten door zelf op zoek te gaan naar oplossingen - Eigen gevoelens en die van een ander leren kennen. Locatie: Hof Poppendamme, Grijpskerke Kosten: โฌ 75,00 Particulier of (deels mogelijk) via de WLZ. Aanmelden via: tanja.van.der.heijden@huppeteam.nl of marinda.tempelaars@huppeteam.nl #huppeteam #groeiendoejesamen #downsyndroom #huppethee #speelmee #earlyintervention #leespraat #expeditiewij #inclusie
Zo leuk om samen met deze tweeling te werken. Ze ontdekken samen de gitaar (oefenen van draaien, trekken maar vooral drukken op de knopjes) en natuurlijk goed kijken bij elkaar en dat nadoen. #huppeteam #groeiendoejesamen #krachtvanimitatie #samendoen
Joe! Ben ik weer even hoor, op mโn bezemsteel ๐ง๐ผโโ๏ธ๐งน๐ #ikwildevloeraanvegenmetalleonnozeleregels De frustratie die ik gister in de stories met jullie deelde, is er helaas heel geregeld. Het blijft mij ontstellen dat in de 17 jaar dat ik dit werk inmiddels mag doen, dit de grootste energielek voor gezinnen blijft: de strijd die ouders moeten leveren voor een mensenrecht als - inclusie en - zorg รผberhaupt Wanneer ik niet met de kids en gezinnen werk, doe ik veul werk aan de โachterkantโ, oa contact met ouders, met gemeenten, met scholen om zorg en inclusie voor elkaar te boksen. Met liefde blijven we de gezinnen bij staan maar helaas lukt het ons ook lang niet altijd om een beschikking en/of inclusie voor elkaar te krijgen, maar we blijven er zeker voor strijden! ๐ช๐ป Een kleine greep uit de diverse gesprekken van de afgelopen week - een ambulant begeleider vanuit het samenwerkingsverband die voor het eerst in een overleg aanschuift, het kind niet kent, ouders niet vraagt naar hun verwachtingen en wensen, moeder geregeld onderbreekt in haar verhaal en kleinerend en generaliserend overkomt met termen als โdie Downersโ (we hebben het hier over mensen die Downsyndroom HEBBEN, niet over mensen die Downsyndroom ZIJN) en โwe gaan dit best zo doen want โzeโ zijn allemaal nogal snel overprikkeldโ (bullshit: sommigen wel, sommigen niet). #stigmatisering - Een gemeente die van zins is voor een net 6 jarige met downsyndroom de indicatie voor de zorg aan huis niet te verlengen, want: โde jeugdwet in onze gemeente mag maximaal 18 maanden worden afgegeven.โ #burgersindekougezet - Een jeugdprofessional die het niet eens is met de door ons opgestelde doelen, want en ik citeer: โdit kind heeft een iq van 55, wat mag je daar van verwachtenโฆโ Je kunt je voorstellen: ik ontvlamde! #respectloos #geenkennisvaniqtesten Uiteindelijk heeft het vooral te maken met ๐ ก๐ ๐ ข๐ ๐ ๐ ๐ ฃ. Respect voor de rechten van de mens, respect voor deze kinderen en hun gezinnen. Wanneer gaan wij als jeugdprofessionals nu ALLEMAAL eens NAAST deze kinderen en gezinnen staan?
Ja ja! Als echt Brabanders (nou ja, een paar van ons dan toch ๐) zijn we er weer helemaal klaar voor hoor: carnaval! ๐ญ๐ฅณ Wat een zalig thema om mee los te gaan met de kids: bijvoorbeeld het werken aan verstaanbaarheid door de teksten van de favoriete liedjes te leren lezen, begrijpen en meezingen, werken aan de zelfredzaamheid door jezelf en of de handpoppen uit- en aan te kleden tijdens dit mooie verkleedfestijn, sensopatisch spel met een toffe voelbak enz enz. ๐ฐ๐ป๐ฐ๐ฐ๐ต!